Beste dorpsgenoten.

2020 zal een beslissend jaar zijn voor onze stichting. En dat heeft alles te maken met de aanstaande bestuurssituatie. Na de carnaval van dit jaar zullen drie bestuursleden gaan stoppen met hun vrijwilligerstaken binnen de stichting.  Dat ze gaan stoppen heeft alles te maken met het gegeven dat ze zich al vele jaren  hebben ingezet of dat een door hun afgesproken termijn er op zit.  Miranda en Chiel hebben zich al vele jaren als respectievelijk vice voorzitter/penningmeester en optocht verantwoordelijke en nog veel meer ingezet voor de carnaval in Dorst. Ton had bij aantreding een termijn van vier jaren afgesproken en ook deze zitten erop.

En bovendien is het tijd voor nieuw bloed met frisse ideeën. Wij drieën realiseer ons dat dit ook wel eens het einde van de stichting zou kunnen zijn en dus ook de carnavalsviering zoals we die al vele jaren kennen in Dorst indien er geen aanmeldingen gaan komen.  Maar dan kunnen we tegen beter weten in alleen maar concluderen dat er geen behoefte meer aan is.

Via deze weg roep ik dan ook mensen op om hier in te stappen en het stokje van ons over te nemen.  Overigens  lijkt de tijdsbesteding vele malen groter dan deze in werkelijkheid is.  Laat u vooral door ons informeren en natuurlijk zullen we beschikbaar zijn voor raad en daad.

Dus sta op en zorg dat stichting de Kater door kan gaan met het organiseren van Carnaval, ook in 2021.

Namens het bestuur.

Ton vd Velden